Ensimmäiset turkiseläimet saapuivat Ruokaviraston laboratorioon Seinäjoelle kuluvalla viikolla.
Kuva: Ruokavirasto
Turkistarhojen uusi lintuinfluenssaseuranta on alkanut. Ruokavirastosta kerrotaan Ilkka-Pohjalaiselle, että seurannan ensimmäiset eläinnäytteet saapuivat 5. kesäkuuta laboratorioon Seinäjoelle.
– Näytteiden ottaminen on alkanut alue 1:n turkiseläimistä. Pohjanmaan rannikkoakin kuuluu siihen, sanoo Ruokaviraston osastonjohtaja Terhi Laaksonen.
Tarhojen on toimitettava tutkittavaksi kolme itsestään kuollutta tai heikkokuntoisuuden vuoksi lopetettua eläintä kolmen viikon välein.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut