Etenkin muistisairaiden on ollut vaikea ymmärtää, miksi omaiset eivät ole käyneet tapaamassa pitkiin aikoihin.
Oikeusasiamies Maija Sakslin on saanut useita kanteluita, joissa on kyseenalaistettu ympärivuorokautista hoitoa antavien hoivakotien vierailukiellot. Hoivakodit sulkivat ovensa ulkopuolisilta maaliskuun puolivälissä, ja vasta aivan viime aikoina on vanhuksilla ollut mahdollisuus tavata omaisiaan joka sitä varten tehdyissä tapaamiskonteissa tai ulkotiloissa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut