När­piöön on suun­nit­teil­la 60 me­ga­wa­tin da­ta­kes­kus – Närpiön Kau­ko­läm­pö hyö­dyn­tää huk­ka­läm­pöä

Hanketta kehittää mustasaarelainen Aurinkokarhu, jolla on esisopimus maakaupasta alueen yksityisten maanomistajien kanssa.

Närpiö
Rakennusvaiheessa datakeskuksen arvioidaan työllistävän yli 100 henkilöä. Arkistokuva.
Rakennusvaiheessa datakeskuksen arvioidaan työllistävän yli 100 henkilöä. Arkistokuva.
Kuva: Mikko Halvari

Närpiön Finbyhyn on suunnitteilla 60 megawatin datakeskus.

Datakeskus on tulossa 18 hehtaarin alueelle Närpiön Kaukolämmön lämpökeskuksen läheisyyteen.

Hanketta kehittää mustasaarelainen Aurinkokarhu, jolla on esisopimus maakaupasta alueen yksityisten maanomistajien kanssa. Osa alueesta on Närpiön kaupungin omistuksessa.

Kehitysyhtiö Aurinkokarhu ja Närpiön Kaukolämpö ovat allekirjoittaneet torstaina 18.6.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Ilkka-Pohjalaisen pelit

Pelaa Ilkka-Pohjalaisen digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä