Rakennusvaiheessa datakeskuksen arvioidaan työllistävän yli 100 henkilöä. Arkistokuva.
Kuva: Mikko Halvari
Närpiön Finbyhyn on suunnitteilla 60 megawatin datakeskus.
Datakeskus on tulossa 18 hehtaarin alueelle Närpiön Kaukolämmön lämpökeskuksen läheisyyteen.
Hanketta kehittää mustasaarelainen Aurinkokarhu, jolla on esisopimus maakaupasta alueen yksityisten maanomistajien kanssa. Osa alueesta on Närpiön kaupungin omistuksessa.
Kehitysyhtiö Aurinkokarhu ja Närpiön Kaukolämpö ovat allekirjoittaneet torstaina 18.6.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut