Pelastuslaitos siirsi kyykäärmeen ulos suojaan. Arkistokuva.
Kuva: Kari Löfhjelm, Tomi Kosonen
Kyy luikerteli iäkkään ihmisen keittiöön tiistai-iltana Ähtärissä. Pelastustoimi kävi siirtämässä käärmeen ulos asunnosta.
Sisätiloihin eksyneet kyyt työllistävät pelastuslaitosta vain harvoin. Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitoksen päivystävä yksikönjohtaja Vasily Bartnevsky kertoo, että ihmiset saavat käärmeet usein pois omin avuin.
Kyykäärme on ollut Suomessa rauhoitettu vuodesta 2023 saakka.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut