Kirjallisuutta koskevassa keskustelussa esiintyy mielestäni virheellinen argumentti, että kirjojen lukeminen olisi terveellistä ja hyödyllistä, ja erityisesti sen takia ihmisten pitäisi lukea kirjoja.
Suomalaisten lukutaito on tutkimusten mukaan heikentynyt ja lääkkeeksi tähän kansanterveydelliseen ongelmaan tarjotaan kaunokirjallisuuden lukemista. Kirjallisuus ei kuitenkaan ole ensisijaisesti olemassa hyötyä varten eikä lukemisesta kannata tehdä kansanterveys- eikä kilpailukykykysymystä, vaikka se tärkeä taito onkin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut