Eduskuntavaalien rahoitusilmoitukset piti jättää viimeistään maanantain ja tiistain välisenä yönä. Arkistokuva.
Kuva: Jaakko Elenius
Eduskuntavaalien rahoitusilmoitusten jättöaika päättyi maanantain ja tiistain välisenä yönä. Laki ehdokkaan vaalirahoituksesta edellyttää ilmoituksen jättämistä kaikilta valituilta sekä heidän varaedustajiltaan.
Eduskuntaan tai varasijalle yltäneet ehdokkaat käyttivät vaalien kampanjointiin yhteensä reilut kymmenen miljoona euroa. Puolueista suurimmalla summalla vaaleja kävi kokoomus, jonka ehdokkaat kuluttivat kampanjointiin yhteensä 2,9 miljoonaa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut