Sivistysjohtaja Jonna Heikkilä on työskennellyt Alahärmän entisessä kunnantalossa kolmen vuoden ajan.
Kuva: Melina Uusitalo
Etelä-Pohjanmaalta katosi 2000-luvulla kymmenen kuntaa kuntaliitoksissa, minkä seurauksena liitettyjen kuntien kunnantalot menettivät alkuperäiset käyttötarkoituksensa.
Entiset kunnantalot siirtyivät liitoksissa muodostuneiden kaupunkien omistukseen, ja rakennuksille keksittiin uutta käyttöä.
Ne ovat pysyneet käytössä tähän päivään asti, mutta nyt kahta rakennusta odottaa uusi omistaja tai purkutuomio.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut