Kolumni

Elä­ke­jär­jes­tel­mää on syytä te­hos­taa

Eläkkeet ovat nousseet yhä vahvemmin esille, kun etsitään keinoja sopeuttaa Suomen julkisen talouden menoja tuloihin. Keskustelua vauhdittaa osaltaan keskiviikkona julkistettu finanssipoliittisen parlamentaarisen työryhmän raportti.

On paikallaan, että eläkkeet ovat mukana säästökeskustelussa. On kuitenkin tärkeää, että ennen eläkeleikkauksia tehostetaan itse eläkejärjestelmää. Muu olisi kohtuutonta.

Eläkejärjestelmämme on mainettaan parempi mutta tehoton.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut