Pääkirjoitus

Bri­tan­nia hakee yhä bre­xi­tin jäl­keis­tä va­kaut­ta – Pää­mi­nis­te­ri vaihtuu taas

Keir Starmer ilmoitti erostaan maanantaina. Hän oli jo kuudes pääministeri Britanniassa viimeisimmän kymmenen vuoden aikana.
Keir Starmer ilmoitti erostaan maanantaina. Hän oli jo kuudes pääministeri Britanniassa viimeisimmän kymmenen vuoden aikana.
Kuva: ADRIAN DENNIS / AFP / Lehtikuva

Poliittinen epävakaus on ottanut vallan Britanniassa. Maa on saamassa jo seitsemännen pääministerinsä sen jälkeen, kun britit tasan kymmenen vuotta sitten äänestivät EU-eron puolesta. Työväenpuoluetta edustava Keir Starmer jätti eroilmoituksensa maanantaina vain kahden pääministerivuoden jälkeen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut