Tapio Luoma toimi aiemmin muun muassa Seinäjoen kirkkoherrana. Arkistokuva
Kuva: Jouko Hänninen
Arkkipiispa Tapio Luoma valittiin tiistaina Kirkkojen maailmanneuvoston keskuskomiteaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon edustajaksi. Neuvoston yleiskokous kokoontuu tällä viikolla Saksan Karlsruhessa.
Keskuskomiteassa on 150 jäsentä. Yleiskokoukseen osallistuu eri rooleissa jopa 3 500 ihmistä.
KMN:n keskuskomitean jäsenyys on kirkon viestinnän mukaan Luomalle tähänastisista luottamustehtävistä kansainvälisin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut