Vähimmäisnopeusmerkkien tarkoituksena olisi sujuvoittaa liikenteen kulkua ja parantaa liikenneturvallisuutta. Arkistokuva.
Kuva: Eetu Sillanpää
Kesällä 2020 voimaan tullut tieliikennelain muutos mahdollistaa liikennevirhemaksujen määräämisen niin sanotun alinopeuden ajamisesta.
Lakimuutoksessa otettiin käyttöön muun muassa uudet vähimmäisnopeusmerkit. Poliisilla on näin ollen mahdollisuus määrätä 100 euron suuruinen liikennevirhemaksu vähimmäisnopeuden alittamisesta.
Poliisitarkastaja Heikki Ihalainen Poliisihallituksesta kertoo kuitenkin, ettei yhtäkään maksua ole vielä määrätty.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut