Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen toteuttaman Nuorten ravitsemustutkimuksen mukaan suomalaisnuoret juovat paljon energiajuomia. Tämän vuoksi THL kannattaa lainsäädäntöä, joka kieltäisi energiajuomien myynnin alle 18-vuotiaille.
Energiajuomat kuuluvat myös monen seinäjokelaisnuoren arkeen. Tästä huolimatta usea uskoo, että lakisäädäntö olisi hyvä ratkaisu.