Suomeen houkutellaan isoja teollisuuslaitoksia ja vetytuotantoa halvan ja puhtaan energian perässä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sähkönhinta olisi ainakaan tavallisen kansalaisen näkökulmasta halpenemassa.
Asia tulee selväksi, kun keskustelee Vaasan Sähkön toimitusjohtajan Stefan Damlinin kanssa sähkömarkkinoiden tilanteesta.
– Olemme niin sanotussa uudessa normaalissa. Hinta on vakaampaa kuin parina viime talvena, mutta heilahtelut sähkön hinnassa ovat paljon suuremmat kuin ennen energiakriisiä.
Hyvää juhannusta!
Lue I-P Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut