Lukion aamunavauksissa oli julistettu vahvasti jumalan sanaa, ja tilaisuudet olivat olleet uskontoon sitouttavia. Opetushallituksen linjausten mukaan niin ei saa olla.
Kauhajoen kaupunki on tehnyt erään lukio-opiskelijan kanssa sovintosopimuksen, jonka perusteella kaupunki maksaa hänelle 2 500 euroa hyvitystä toistuvasta uskonnollisesta syrjinnästä. Sovittelusopimus on tehty yhdenvertaisuusvaltuutetun esityksestä. Vastaavia tapauksia ei ole Suomessa ollut tiettävästi kuin yksi aiemmin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut