Hoitalan järjestöt Tehy ja Super ovat antaneet lakkovaroituksen, joka sulkisi teho-osastoja muun muassa Oulussa ja Turussa.
Kuva: Lehtikuva / Tommi Anttonen
Eduskunta sai tiistaina käsiteltäväkseen hallituksen viime keväästä alkaen valmisteleman potilasturvallisuuslain. Laki mullistaisi nykykäytännön, sillä se siirtäisi työntekijöille vastuun sosiaali- ja terveysalan riittävästä hoitohenkilöstöstä lakon aikana. Nykyisin vastuu potilasturvallisuudesta kuuluu työnantajalle.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut