Suomen Yhdysvaltain suurlähettiläs Mikko Hautala sanoo, että aikanaan Nato-jäsenyyden myötä Suomesta tulee poliittisesti ja oikeudellisesti Yhdysvaltain liittolainen. Arkistokuva.
Kuva: Jorma Havula
Eduskunta hyväksyi keskiviikkona Suomen Nato-sopimuksen äänin 184–7. Tyhjiä ääniä annettiin yksi, poissa oli seitsemän edustajaa. Suomen Yhdysvaltain suurlähettilään Mikko Hautalan mielestä päätös selkiyttää Suomen maakuvaa Yhdysvalloissa, joskaan ei Suomea ole siellä pidetty tähänkään saakka minään ”kaalimaana”.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut