Ihminen tarvitsee suolaa, mutta liika on haitaksi. Monet elintarvikkeet sisältävät suuria suolamääriä.
Kuva: Jonna Karekivi
"Suolaa, suolaa, enemmän suolaa".
Näillä sanoin Fakiiri Kronblom esiintyi 1960-luvun lastenohjelmassa. Todellisuudessa suolan käyttöä tulisi kuitenkin vähentää, sillä suomalaisten suolan saanti ylittyy reilusti.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtavan asiantuntijan Heli Kuusipalon mukaan liiallinen suolamäärä on opittu tapa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut