Mansikat ovat talvehtineet hyvin ainakin Kurikan ja Kauhajoen suunnalla, kiitos paksun lumipeitteen. Kylmän kevään takia satokausi voi vähän viivästyä ja juhannuksena ei välttämättä saada vielä marjoja. Kurikkalainen mansikanviljelijä Marika Rinta-Tassi kertoo, että heidän tilalla ulkomaisia poimijoita on tavannut olla 10-20 henkeä ja kymmenkunta suomalaista.
Kuva: Jorma Havula
Hedelmän- marjanviljelijäin liiton toiminnanjohtaja Miika Ilomäki sanoo, että kausityövoiman saaminen suomalaisille marjatiloille tulevana kesänä näyttää ”varovaisen positiiviselta tällä hetkellä”.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut