Saksa on kar­kot­ta­nut lisää ihmisiä Af­ga­nis­ta­niin

Saksan sisäministeri ilmoitti karkotettuja ihmisiä kuljettaneen lentokoneen nousseen ilmaan aamupäivällä perjantaina. LEHTIKUVA/AFP
Saksan sisäministeri ilmoitti karkotettuja ihmisiä kuljettaneen lentokoneen nousseen ilmaan aamupäivällä perjantaina. LEHTIKUVA/AFP

Saksa kertoi perjantaina karkottaneensa ihmisiä Afganistaniin toista kertaa Taleban-äärijärjestön valtaannousun jälkeen. Afganistaniin karkotettiin runsaat 80 miestä, jotka oli tuomittu rikoksista.

Saksan sisäministeri Alexander Dobrindt ilmoitti miehiä kuljettaneen lentokoneen nousseen ilmaan aamupäivällä perjantaina.

Saksa lopetti karkotukset Afganistaniin ja sulki suurlähetystönsä Kabulissa Taleban-hallinnon noustua maassa valtaan vuonna 2021.

Sen jälkeen Afganistaniin on lähetetty ihmisiä kerran. Viime vuoden huhtikuussa maahan lähetettiin hieman alle 30 ihmistä, jotka oli tuomittu rikoksista.

Ihmisoikeusjärjestö Amnesty International on kritisoinut voimakkaasti Afganistaniin tehtyjä karkotuksia. Järjestö on sanonut Afganistanin tilanteen olevan katastrofaalinen.

Mainos
Ilkka-Pohjalaisen pelit

Pelaa Ilkka-Pohjalaisen digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä