Ruokavirasto on käyttänyt viime ja tänä vuonna miljoonia euroja lintuinfluenssasta johtuneisiin kuluihin. Iso osa rahoista on mennyt lopetetuista turkiseläimistä maksettuihin korvauksiin tarhaajille. Arkistokuva.
Kuva: Kuvitus: Mikko Kiero
Ruokavirasto on laskenut, paljonko se maksoi turkistarhoille levinneestä lintuinfluenssasta aiheutuneita kuluja viime vuonna.
Eläinten terveyden ja lääkitsemisen yksikön johtaja Sirpa Kiviruusu kertoo Ilkka-Pohjalaiselle, että summa on noin 8,6 miljoonaa euroa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut