Taustalla on EU:n direktiivi, joka edellyttää, että jäsenmaat vähentävät muovimukien ja elintarvikepakkausten kulutusta vuoteen 2026 mennessä. LEHTIKUVA / MIKKO STIG
Suomessa aiotaan vähentää muovisten kertakäyttömukien ja muiden elintarvikepakkausten kulutusta. Tavoitetta edistetään solmimalla Green deal -sopimus, jonka ovat allekirjoittaneet ympäristöministeriö, Elintarviketeollisuuden liitto, Matkailu- ja ravintola-alan etujärjestö Mara, Päivittäistavarakauppa ja Suomen Pakkausyhdistys.
Hyvää juhannusta!
Lue I-P Digiä _2 kk vain 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut