Muo­vis­ten ker­ta­käyt­tö­pak­kaus­ten ku­lu­tus­ta aiotaan vä­hen­tää

Taustalla on EU:n direktiivi, joka edellyttää, että jäsenmaat vähentävät muovimukien ja elintarvikepakkausten kulutusta vuoteen 2026 mennessä. LEHTIKUVA / MIKKO STIG
Taustalla on EU:n direktiivi, joka edellyttää, että jäsenmaat vähentävät muovimukien ja elintarvikepakkausten kulutusta vuoteen 2026 mennessä. LEHTIKUVA / MIKKO STIG

Suomessa aiotaan vähentää muovisten kertakäyttömukien ja muiden elintarvikepakkausten kulutusta. Tavoitetta edistetään solmimalla Green deal -sopimus, jonka ovat allekirjoittaneet ympäristöministeriö, Elintarviketeollisuuden liitto, Matkailu- ja ravintola-alan etujärjestö Mara, Päivittäistavarakauppa ja Suomen Pakkausyhdistys.

Hyvää juhannusta!

Lue I-P Digiä _2 kk vain 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä