Makeutusaine aspartaamia on käytetty 50 vuotta. Vähän väliä sitä on epäilty jollain tapaa terveydelle vaaralliseksi. Aine on tuttu useista limsoista.
Kuva: Pexels
Ritva Setälä
Tämä aine luokiteltiin viime vuonna mahdollisesti ihmisille syöpää aiheuttavaksi. Hiirille se aiheutti ahdistuneisuutta ja avaruudellisen hahmottamisen sekä muistin häiriöitä. Sitä juovien odottavien äitien pojilla autismin riski oli yli kolminkertainen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut