Li­pu­tuk­sel­la muis­te­taan tänään Suomen sodissa ko­ti­seu­tun­sa jät­tä­nei­tä

Tänään evakkojen muistoksi liputetaan ainakin valtioneuvoston rakennuksissa. Kuvassa suomalaisevakkojen kolonna matkalla kohti uutta rajaa talvisodan päätyttyä. LEHTIKUVA / HANDOUT / SA-KUVA
Tänään evakkojen muistoksi liputetaan ainakin valtioneuvoston rakennuksissa. Kuvassa suomalaisevakkojen kolonna matkalla kohti uutta rajaa talvisodan päätyttyä. LEHTIKUVA / HANDOUT / SA-KUVA

Tänään vietetään ensimmäistä evakkojen liputuspäivää. Liputuksella muistetaan Suomen sodissa kotiseutunsa pysyvästi tai väliaikaisesti jättäneitä.

Päivä on valikoitu Karjalan Liiton perustamispäivän mukaan. Päivää vietetään jatkossa aina 20. huhtikuuta.

Evakkojen muistoksi liputetaan tänään ainakin valtioneuvoston rakennuksissa.

Karjalan Liiton mukaan päivän kunniaksi liputtavat myös Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Kirkkohallitus, Suomen ortodoksinen kirkko, Kuntaliitto sekä Pohjois-Karjalan maakuntaliitto, Lapin liitto, Hämeen Liitto, Kymenlaakson liitto, Keski-Suomen liitto, Hankoniemen Rintamamuseo, Tammenlehvän Perinneliitto ja Viitasaaren kaupunki.

Mainos
Ilkka-Pohjalaisen pelit

Pelaa Ilkka-Pohjalaisen digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä