Merkittävä määrä lähihoitajia ja sairaanhoitajia siirtyy eläkkeelle seuraavan kymmenen vuoden kuluessa. Arkistokuva.
Kuva: Harri Toivola
Niin Pohjanmaalla kuin Etelä-Pohjanmaalla pyörein luvuin kolmasosa kunta-alan työntekijöistä siirtyy eläkkeelle seuraavien kymmenen vuoden kuluessa.
Kahden pohjalaismaakunnan kesken ei ole isoakaan heittoa tässä eläköitymistahdissa: Etelä-Pohjanmaalla eläkkeelle lähtijöitä on 34 prosenttia kuntatyöntekijöistä ja Pohjanmaalla 32 prosenttia.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut