Koivu kukki Suomessa viime vuonna heikosti, minkä vuoksi kukinnan ennustetaan olevan nyt voimakkaampaa.
Kuva: Arkistokuva
Eletään vielä tammikuuta ja siitepölykausi on jo alkamaisillaan, mitä ihmettä?
Pähkinäpensas ja leppä kukkivat jo Keski-Euroopassa, sillä talvi on ollut poikkeuksellisen leuto. Tämä saattaa aiheuttaa herkimmille allergikoille oireita Suomessa asti.
Turun yliopiston siitepölytiedotuksen projektitutkija Sanna Pätsi kertoo, että Keski-Euroopasta on saattanut jo kulkeutua pieniä määriä siitepölyä Suomeen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut