Seinäjoen keskussairaalassa ei enää ole käytössä telemetrialaitteita, joita käytettiin iäkkään potilaan kuolemantapauksen aikaan. Arkistokuva.
Kuva: Tomi Kosonen
Pohjanmaan poliisin mukaan ei ole ollut syytä epäillä rikosta tapauksessa, jossa iäkäs potilas kuoli Seinäjoen keskussairaalassa. Potilaan elottomuutta ei heti huomattu, sillä hänen tilaansa valvonut telemetrialaite oli sammunut.
Onnettomuustutkintakeskuksen (Otkes) raportista selviää, että telemetrialaitteessa oli tapahtuman aikana, edellisestä illasta alkaen, käytetty akkua, jonka latauskertojen enimmäismäärä oli ylittynyt.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut