Ilkka-Pohjalaisen päätoimittaja Markku Mantila.
Peräti 25 000 hoitajaa kuudessa sairaanhoitopiirissä aloitti perjantaina kahden viikon mittaisen lakon, jonka voi jo nyt arvioida kestävän paljon pidempään. Hoitajia edustavat liitot haluavat palkankorotukset, jotka ovat 3,6 prosenttia yli muiden korotusten viiden seuraavan vuoden ajan.
Kustannusvaikutuksista syntyi tappelu saman tien. Superin laskelman mukaan hoitajien palkkaohjelman rahoittaminen maksaisi neljä euroa lisää kuukausittain kuntaveronmaksajaa kohti.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut