Havainnekuva Naantalin vastaavasta pilottilaitoksesta.
Kuva: Green North Energy
Poriin ja Kemiin suunnitellaan vetylaitosten rakentamista. Suomalainen Green North Energy aloittaa arvioinnin laitosten toteuttamisen kannattavuudesta kaupungeissa.
Yhtiö kertoo tiedotteessa, että molempien tehtaiden investoinnin suuruus olisi 600 miljoonaa euroa. Laitoksissa olisi tarkoitus tuottaa vihreää vetyä ja ammoniakkia.
Uusien työpaikkojen määrää kuvaillaan yhtiön tiedotteessa niukasti.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut