Seinäjoen alueella eläinsuojeluilmoituksia tulee noin 500 kappaletta vuodessa. ARKISTOKUVA.
Kuva: Jaakko Elenius
Eläinsuojeluvalvonta muuttuu osittain maksulliseksi kuluvan kevään aikana. Taustalla on eläintenhyvinvointilain muutos.
Ensimmäiset eläintenhyvinvointilain mukaiset tarkastukset eivät ole maksullisia, mutta lasku on odotettavissa, jos uusintatarkastuksella havaitaan, ettei ensimmäisellä tarkastuskäynnillään annettuja eläintenhyvinvointilain mukaisia määräyksiä ole noudatettu.
Ammattimaisilla toimijoilla kuten tilallisilla, eläinten kasvattajilla ja suurien eläinmäärien pitäjillä uusintatarkastus on aina maksullista.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut