Diabeteksen hoitoon liittyvistä asioista on keskusteltu kevään ja alkukesän aikana Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuustossa. Kuvituskuva.
Kuva: Tomi Kosonen
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella diabetespotilaille tehdyistä amputaatioista on virinnyt keskustelua.
Aluevaltuutettu ja aluehallituksen jäsen Olavi Kandolin (kesk.) kertoi aluevaltuuston kesäkuisessa kokouksessa olevansa huolissaan siitä, että säästötoimenpiteiden takia diabetespotilaiden munuaisongelmat ja jalka-amputaatiot ovat lisääntyneet.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut