Katupöly yhdistettynä koivun siitepölyyn aiheuttaa monille suomalaisille yliherkkyysoireita. Tänä keväänä takatalvi saattaa aiheuttaa ilmaan pölykasauman.
Kuva: Jaakko Elenius
Siitepölykausi on jo ovella, vaikka takatalvi kolkuttelee vielä kynnyksellä. Myöhäisen kevään takia ilman täyttää pahimmillaan yhtä aikaa sekä siite- että katupöly.
Leppä on kukkinut Länsi-Suomessa jo kuukauden verran, ja koivun siitepölyä alkaa parin viikon kuluttua kulkeutua Suomeen etelänpuoleisten ilmavirtausten mukana Baltiasta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa I-P Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut